Ogłoszenie o naborze ekspertów w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027
1) Ogólne informacje o naborze
Zarząd Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie ogłasza nabór na ekspertów do udziału w ocenie merytorycznej projektów oraz wydawania opinii dotyczących projektów w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 w następujących dziedzinach:
- Bioróżnorodność
- Dziedzictwo kulturowe
- Rewitalizacja i bezpieczeństwo przestrzeni publicznych
- Gospodarka obiegu zamkniętego
- Internacjonalizacja MŚP
- Rozwijanie systemów ratownictwa
- Pomoc publiczna
Nabór prowadzony jest w terminie od 5 kwietnia 2023 r. do 8 maja 2023 r. i ma charakter zamknięty.
Dokumenty złożone po terminie pozostaną bez rozpatrzenia.
2) Kryteria wyboru ekspertów
2.1) Warunki obligatoryjne
Ekspertem może być osoba, która:
- korzysta z pełni praw publicznych;
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych;
- nie została skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- posiada wykształcenie wyższe (dokumentem potwierdzającym spełnienie warunku są w szczególności dyplomy potwierdzające ukończenie studiów wyższych lub uzyskanie stopni naukowych);
- posiada minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe oraz posiada minimum 12–miesięczne doświadczenie zawodowe, które nabyła w okresie ostatnich 5 lat w dziedzinie, w zakresie której aplikuje.
Dokumentami potwierdzającymi spełnienie warunku mogą być w szczególności:
- zaświadczenie o zatrudnieniu,
- świadectwa pracy (ze wskazaniem rodzaju wykonywanej pracy lub zajmowanego stanowiska lub pełnionych funkcji),
- umowy cywilnoprawne wraz z potwierdzeniem ich wykonania,
- referencje/rekomendacje,
- podanie informacji o prowadzonej działalności gospodarczej (numer NIP);
- nie pozostaje w stosunku pracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie, samorządowymi jednostkami organizacyjnymi Województwa Podkarpackiego lub Instytucją Pośredniczącą programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, tj. Wojewódzkim Urzędem Pracy w Rzeszowie;
- nie jest właścicielem, nie pozostaje w stosunku pracy oraz nie współpracuje z firmami konsultingowo-doradczymi, zajmującymi się szeroko pojętym doradzaniem wszystkim potencjalnym wnioskodawcom, w szczególności świadczącym wyspecjalizowane usługi w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych i przygotowania dokumentacji aplikacyjnej z tym związanej;
2.2) Dodatkowe warunki specyficzne dla poszczególnych dziedzin:
I. Bioróżnorodność
Warunki obligatoryjne
Posiada wiedzę, umiejętności lub doświadczenie w planowaniu, realizacji lub nadzorowaniu inwestycji w dziedzinie bioróżnorodności i rozwiązań z zakresu niebieskiej lub zielonej infrastruktury.
Dokumentami potwierdzającymi spełnienie warunku mogą być w szczególności:
- zaświadczenie o zatrudnieniu lub świadectwo pracy (ze wskazaniem rodzaju wykonywanej pracy, zajmowanego stanowiska),
- umowy cywilnoprawne wraz z opisem ich przedmiotu i potwierdzeniem ich wykonania,
- referencje/rekomendacje,
- inne dokumenty potwierdzające doświadczenie w planowaniu, realizacji lub nadzorowaniu inwestycji/projektów z zakresu bioróżnorodności i rozwiązań z zakresu niebieskiej lub zielonej infrastruktury,
- certyfikaty/zaświadczenia z udziału w specjalistycznych kursach/szkoleniach z zagadnień związanych z dziedziną,
- własne publikacje naukowe z dziedziny,
- dokumenty potwierdzające:
- nagrody za osiągnięcia w dziedzinie,
- wpis na listę biegłych sądowych,
- rekomendacje instytucji lub organizacji, z którymi ekspert współpracował (dokonywał oceny projektów, opiniował projekty, kontrolował inwestycje, prowadził prace badawcze lub uczestniczył w zespole badawczym, brał udział w zespole wdrażającym innowacyjne rozwiązania itp.)
Warunki pożądane
- Zna zagadnienia z zakresu:
- przepisów prawa w dziedzinie,
- prawa budowlanego,
- przepisów OOŚ,
- polityk horyzontalnych UE,
- przepisów pomocy publicznej.
II. Dziedzictwo kulturowe
Warunki obligatoryjne
Posiada wiedzę, umiejętności lub doświadczenie w planowaniu, realizacji lub nadzorowaniu inwestycji w dziedzinie infrastruktury instytucji kultury i dziedzictwa kulturowego i naturalnego.
Dokumentami potwierdzającymi spełnienie warunku mogą być w szczególności:
- zaświadczenie o zatrudnieniu lub świadectwo pracy (ze wskazaniem rodzaju wykonywanej pracy, zajmowanego stanowiska),
- umowy cywilnoprawne wraz z opisem ich przedmiotu i potwierdzeniem ich wykonania,
- referencje/rekomendacje,
- inne dokumenty potwierdzające doświadczenie w planowaniu, realizacji lub nadzorowaniu inwestycji w ww. zakresie,
- certyfikaty/zaświadczenia z udziału w specjalistycznych kursach/szkoleniach z zagadnień związanych z dziedziną,
- własne publikacje naukowe z dziedziny,
- dokumenty potwierdzające:
- udział w szkoleniach, (certyfikaty),
- nagrody za osiągnięcia w dziedzinie,
- wpis na listę biegłych sądowych,
- rekomendacje instytucji lub organizacji, z którymi ekspert współpracował (dokonywał oceny projektów, opiniował projekty, kontrolował inwestycje, prowadził prace badawcze lub uczestniczył w zespole badawczym, brał udział w zespole wdrażającym innowacyjne rozwiązania itp.)
Warunki pożądane
- Zna zagadnienia z zakresu:
- przepisów prawa w dziedzinie,
- prawa budowlanego,
- przepisów OOŚ,
- polityk horyzontalnych UE,
- przepisów pomocy publicznej,
- strategii terytorialnych.
III. Rewitalizacja i bezpieczeństwo przestrzeni publicznych
Warunki obligatoryjne
Posiada wiedzę, umiejętności lub doświadczenie w planowaniu, realizacji lub nadzorowaniu inwestycji w dziedzinie infrastruktury związanej z fizyczną odnową i bezpieczeństwem obszarów przestrzeni publicznych.
Dokumentami potwierdzającymi spełnienie warunku mogą być w szczególności:
- zaświadczenie o zatrudnieniu lub świadectwo pracy (ze wskazaniem rodzaju wykonywanej pracy, zajmowanego stanowiska),
- umowy cywilnoprawne wraz z opisem ich przedmiotu i potwierdzeniem ich wykonania,
- referencje/rekomendacje,
- inne dokumenty potwierdzające doświadczenie w planowaniu, realizacji lub nadzorowaniu inwestycji/projektów z ww. zakresu,
- certyfikaty/zaświadczenia z udziału w specjalistycznych kursach/szkoleniach z zagadnień związanych z dziedziną,
- własne publikacje naukowe z dziedziny,
- dokumenty potwierdzające:
- udział w szkoleniach, (certyfikaty),
- otrzymanie nagród za osiągnięcia w dziedzinie,
- wpis na listę biegłych sądowych,
- rekomendacje instytucji lub organizacji, z którymi ekspert współpracował (dokonywał oceny projektów, opiniował projekty, kontrolował inwestycje, prowadził prace badawcze lub uczestniczył w zespole badawczym, brał udział w zespole wdrażającym innowacyjne rozwiązania itp.).
Warunki pożądane
- Zna zagadnienia z zakresu:
- przepisów prawa w dziedzinie,
- prawa budowlanego,
- przepisów OOŚ,
- polityk horyzontalnych UE,
- przepisów pomocy publicznej,
- strategii terytorialnych,
- rewitalizacji.
IV. Gospodarka obiegu zamkniętego
Warunki obligatoryjne
Posiada wiedzę, umiejętności lub doświadczenie w zakresie opracowywania, wdrażania lub komercjalizacji rozwiązań lub inwestycji/projektów w zakresie GOZ, zrównoważonego rozwoju, zmniejszonego zużycia surowców, zrównoważonej konsumpcji, remediacji terenów zdegradowanych, wykorzystania surowców wtórnych lub recyklingu.
Dokumentami potwierdzającymi spełnienie warunku mogą być w szczególności:
- zaświadczenie o zatrudnieniu lub świadectwo pracy (ze wskazaniem rodzaju wykonywanej pracy, zajmowanego stanowiska),
- umowy cywilnoprawne wraz z opisem ich przedmiotu i potwierdzeniem ich wykonania,
- referencje/rekomendacje,
- certyfikaty/zaświadczenia potwierdzające udział w krajowych lub międzynarodowych konferencjach, seminariach, warsztatach oraz innych przedsięwzięciach dotyczących zagadnień związanych z dziedziną (np. w roli prelegenta),
- certyfikaty/zaświadczenia z udziału w specjalistycznych kursach/szkoleniach z zagadnień związanych z dziedziną,
- własne publikacje naukowe z danej dziedziny,
- zaświadczenia poświadczające doświadczenie w zakresie opracowywania dokumentów lub analiz/ekspertyz/badań (zaangażowanie w prace na poziomie eksperckim),
- opinia/referencje pracodawcy, szkoły wyższej, jednostki naukowej, instytutu badawczego poświadczające realizację lub uczestnictwo w zespole, który realizował zadania z zakresu GOZ w określonych obszarach, rekomendacje instytucji działającej w danej dziedzinie, uczelni wyższej kształcącej w danej dziedzinie,
- dokumenty potwierdzające:
- rolę, zakres prac w realizacji przedsięwzięć badawczych lub naukowych z zakresu GOZ (tj. np. zaświadczenia o uczestnictwie w zespole badawczym),
- rolę, zakres prac we wdrażaniu projektów w ramach zakończonych prac badawczych (tj. np. zaświadczenia, referencje pracodawcy, zleceniodawcy),
- doświadczenie w zakresie oceny możliwości wprowadzenia na rynek opracowanego rozwiązania,
- opracowane publikacje naukowe, udział w szkoleniach, certyfikaty, nagrody za osiągnięcia w danej dziedzinie,
- rekomendacje instytucji lub organizacji, z którymi ekspert współpracował (dokonywał oceny projektów, opiniował projekty, kontrolował inwestycje, prowadził prace badawcze lub uczestniczył w zespole badawczym, brał udział w zespole wdrażającym rozwiązania itp.).
Warunki pożądane
- Posiada wykształcenie wyższe w zakresie nauk inżynieryjno-technicznych lub przyrodniczych; studia podyplomowe w zakresie technicznym, przyrodniczym, ochrony środowiska, klimatu, inżynierii środowiska będą dodatkowym atutem;
- Posiada doświadczenie w merytorycznej ocenie wniosków o dofinansowanie i/lub realizacji projektów w szczególności w zakresie GOZ, zrównoważonego rozwoju, zmniejszonego zużycia surowców, zrównoważonej konsumpcji, wykorzystania surowców wtórnych, recyklingu;
- Znane mu są zagadnienia z zakresu GOZ, w tym dotyczące m.in.: ekoprojektowania, weryfikacji technologii środowiskowych (ETV), przeprowadzenia środowiskowej oceny cyklu życia (LCA), oceny śladu środowiskowego produktu, przetwórstwa i produkcji wyrobów zgodnie z modelem GOZ, technologii recyklingu odpadów itp.;
- Znane mu są krajowe i europejskie akty strategiczne regulujące GOZ, w tym m.in.: Europejski Zielony Ład, Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/98/WE z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie odpadów oraz uchylająca niektóre dyrektywy, dyrektywa 94/62/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 grudnia 1994 r. w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych, Prawo Ochrony Środowiska, Ustawa o odpadach, Ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej oraz inne;
- Prowadził prace badawczo - rozwojowe lub uczestniczył w pracach zespołu badawczego opracowującego rozwiązania / projekty w zakresie GOZ.
V. Internacjonalizacja MŚP
Warunki obligatoryjne
Posiada specjalistyczną wiedzę/doświadczenie w zakresie oceny prawidłowości i efektywności wybranej przez przedsiębiorcę strategii i instrumentów do promocji na rynkach międzynarodowych technologii i nowych rozwiązań organizacyjnych także będących efektem działalności badawczo-rozwojowej oraz oceny potencjału eksportowego. Znajomość zagadnienia z zakresu problematyki ochrony własności intelektualnej/przemysłowej.
Dokumentami potwierdzającymi spełnienie warunku mogą być w szczególności:
- zaświadczenie o zatrudnieniu lub świadectwo pracy (ze wskazaniem rodzaju wykonywanej pracy, zajmowanego stanowiska);
- umowy cywilnoprawne wraz z opisem ich przedmiotu i potwierdzeniem ich wykonania;
- certyfikaty/zaświadczenia potwierdzające udział w krajowych lub międzynarodowych konferencjach, seminariach, warsztatach oraz innych przedsięwzięciach dotyczących zagadnień związanych z dziedziną (np. w roli prelegenta);
- certyfikaty/zaświadczenia z odbytych specjalistycznych kursów/szkoleń z zagadnień związanych z dziedziną;
- własne publikacje naukowe z dziedziny;
- zaświadczenia poświadczające doświadczenie w zakresie opracowania dokumentów lub analiz/ekspertyz/badań (zaangażowanie na poziomie eksperckim);
- dokumenty potwierdzające:
- doświadczenie w zakresie oceny możliwości wprowadzenia na rynek opracowanego rozwiązania;
- opracowane publikacje naukowe,
- udział w szkoleniach, certyfikaty,
- nagrody za osiągnięcia w dziedzinie,
- wpis na listę biegłych sądowych,
- rekomendacje instytucji lub organizacji, z którymi ekspert współpracował (dokonywał oceny projektów, opiniował projekty, kontrolował inwestycje, prowadził prac badawcze lub uczestniczył w zespole badawczym, brał udział w zespole wdrażającym innowacyjne rozwiązania itp.);
- inne dokumenty potwierdzające doświadczenie w ocenie prawidłowości i efektywności wybranej przez przedsiębiorcę strategii wejścia na nowe rynki zagraniczne oraz instrumentów do jej wdrożenia i promocji na rynkach międzynarodowych oraz oceny potencjału eksportowego przedsiębiorcy.
Warunki pożądane
- Posiada specjalistyczną wiedzę, umiejętności, doświadczenie lub uprawnienia we wskazanej dziedzinie niezbędne do wydawania opinii w zakresie wspierania przedsiębiorczości oraz realizacji procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw.
- Zna zagadnienia z zakresu:
- przepisów prawa w dziedzinie,
- przepisów OOŚ,
- polityk horyzontalnych UE,
- przepisów pomocy publicznej.
VI. Rozwijanie systemów ratownictwa
Warunki obligatoryjne
Posiada wiedzę, umiejętności lub doświadczenie w planowaniu, realizacji lub nadzorowaniu inwestycji w dziedzinie Rozwijanie systemów ratownictwa (m.in. zakup pojazdów do prowadzenia akacji ratowniczych i usuwania skutków zjawisk katastrofalnych lub poważnych awarii chemiczno-ekologicznych).
Dokumentami potwierdzającymi spełnienie warunku mogą być w szczególności:
- zaświadczenie o zatrudnieniu lub świadectwo pracy (ze wskazaniem rodzaju wykonywanej pracy, zajmowanego stanowiska),
- umowy cywilnoprawne wraz z opisem ich przedmiotu i potwierdzeniem ich wykonania,
- referencje/rekomendacje,
- inne dokumenty potwierdzające doświadczenie w planowaniu, realizacji lub nadzorowaniu inwestycji/projektów z zakresu rozwijania systemów ratownictwa,
- certyfikaty/zaświadczenia z udziału w specjalistycznych kursach/szkoleniach z zagadnień związanych z dziedziną,
- własne publikacje naukowe z dziedziny,
- dokumenty potwierdzające:
- nagrody za osiągnięcia w dziedzinie,
- wpis na listę biegłych sądowych,
- rekomendacje instytucji lub organizacji, z którymi ekspert współpracował (dokonywał oceny projektów, opiniował projekty, kontrolował inwestycje, prowadził prace badawcze lub uczestniczył w zespole badawczym, brał udział w zespole wdrażającym innowacyjne rozwiązania itp.).
Warunki pożądane
- Zna zagadnienia z zakresu:
- przepisów prawa w dziedzinie,
- prawa budowlanego,
- przepisów OOŚ,
- polityk horyzontalnych UE,
- przepisów pomocy publicznej
VII. Pomoc publiczna
Warunki obligatoryjne
Posiada wiedzę specjalistyczną w zakresie znajomości przepisów pomocy publicznej oraz problematyki funduszy strukturalnych oraz umiejętności jej wykorzystania poparte doświadczeniem w charakterze eksperta.
Dokumentami potwierdzającymi spełnienie warunku mogą być w szczególności:
- zaświadczenie o zatrudnieniu lub świadectwo pracy (ze wskazaniem rodzaju wykonywanej pracy, zajmowanego stanowiska),
- umowy cywilnoprawne wraz z opisem ich przedmiotu i potwierdzeniem ich wykonania,
- referencje/rekomendacje uczelni wyższej/instytucji działającej w danej dziedzinie,
- inne dokumenty potwierdzające doświadczenie z zakresu pomocy publicznej,
- certyfikaty/zaświadczenia potwierdzające udział w krajowych lub międzynarodowych konferencjach, seminariach, warsztatach oraz innych przedsięwzięciach dotyczących zagadnień związanych z dziedziną (np. w roli prelegenta),
- certyfikaty/zaświadczenia z udziału w specjalistycznych kursach/szkoleniach z zagadnień związanych z dziedziną,
- własne publikacje naukowe/ekspertyzy/opinie z dziedziny,
- zaświadczenia poświadczające doświadczenie w zakresie opracowywania dokumentów lub analiz/ekspertyz/badań (zaangażowanie w prace na poziomie eksperckim),
- opinia/referencje pracodawcy, szkoły wyższej, jednostki naukowej, instytutu badawczego/instytucji publicznej poświadczające realizację lub uczestnictwo w przedsięwzięciach z zakresu pomocy publicznej;
- dokumenty potwierdzające:
- rolę, zakres prac w realizacji przedsięwzięć badawczych lub naukowych (tj. np. zaświadczenia o uczestnictwie w zespole badawczym),
- rolę, zakres prac we wdrażaniu projektów innowacyjnych w ramach zakończonych prac badawczych (tj. np. zaświadczenia, referencje pracodawcy, zleceniodawcy),
- doświadczenie w zakresie działalności eksperckiej,
- opracowane publikacje naukowe,
- udział w szkoleniach, certyfikaty,
- nagrody za osiągnięcia w dziedzinie,
- wpis na listę biegłych sądowych,
- rekomendacje instytucji lub organizacji, z którymi ekspert współpracował (dokonywał oceny projektów, opiniował projekty, kontrolował inwestycje, prowadził prace badawcze lub uczestniczył w zespole badawczym, brał udział w zespole wdrażającym innowacyjne rozwiązania itp.).
Warunki pożądane
- Posiada wykształcenie wyższe w zakresie prawa, ekonomii, politologii, stosunków międzynarodowych lub europeistyki lub dziedzin pokrewnych; studia podyplomowe w zakresie integracji europejskiej, funduszy strukturalnych, pomocy publicznej, analizy finansowej przedsiębiorstw lub dziedzin pokrewnych będą dodatkowym atutem;
- Posiada min. 5-letnie doświadczenie w dziedzinie pomocy publicznej;
- Znane mu są krajowe i europejskie akty strategiczne regulujące zasady pomocy publicznej oraz zagadnienia związane w z udzielaniem pomocy publicznej MŚP na podstawie ogólnego rozporządzenia w sprawie włączeń grupowych w szczególności w zakresie pomocy regionalnej oraz pomocy na ochronę środowiska;
- Posiada doświadczenie we współpracy w charakterze eksperta z instytucjami zarządzającymi/ pośredniczącymi/ wdrażającymi programy operacyjne w dziedzinie pomocy publicznej (udział w m.in. trzech Komisjach Oceny Projektów);
- Posiada doświadczenie we współpracy/pracy z jednostkami samorządu terytorialnego.
Uwaga!
Weryfikacja spełnienia przez eksperta poszczególnych warunków dokonywana jest na podstawie złożonego wniosku oraz w oparciu o treść otrzymanych dokumentów. Weryfikacja nie będzie obejmowała rozmów kwalifikacyjnych.
Spełnienie wymagań pożądanych nie warunkuje wpisu do Wykazu, jednakże może mieć wpływ na częstotliwość wyznaczania eksperta do udziału w ocenie merytorycznej projektów oraz wydawania opinii dotyczących projektów.
3) Wymagane dokumenty
Osoba ubiegająca się o wpis do Wykazu ekspertów programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 składa wypełniony wniosek o wpis do Wykazu w odpowiedzi na ogłoszenie o naborze na ekspertów.
Do wniosku dołącza wersje elektroniczne bądź skany dokumentów potwierdzających spełnienie:
- warunków obligatoryjnych – obowiązkowo,
- warunków pożądanych – fakultatywnie.
4) Zasady składania wniosków
Wnioski z wymaganymi dokumentami należy składać drogą elektroniczną za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) na adres skrytki: /podkarpackie/eksperci/ z zastrzeżeniem, iż wniosek oraz wymagane oświadczenia muszą zostać podpisane przy użyciu profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego (z tym, że kwalifikowany podpis elektroniczny wywołuje skutki prawne, jeżeli został złożony w okresie ważności certyfikatu). Skany dokumentów wyłącznie z podpisem tradycyjnym wysłane za pośrednictwem ePUAP nie są ważne.
Prosimy o zapoznanie się z Instrukcją składania wniosku o wpis do Wykazu za pośrednictwem platformy ePUAP (docx)4,03 MB
Dołączane do wniosku załączniki w wersji elektronicznej albo jako skany dokumentów nie wymagają podpisania przy użyciu profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Załączane pliki należy zapisać pod swoim nazwiskiem i imieniem w formacie: nazwisko_imię_nazwadokumentu (np. Kowalki_Jan_wniosek; Kowalski_Jan_dyplom; Kowalski_Jan_świadectwo1). Pliki powinny mieć średnią rozdzielczość 100-150 DPI. Należy złożyć odrębny wniosek na każdą dziedzinę.
WAŻNE!
Szczegółowe informacje dotyczące podpisywania dokumentów podpisem zaufanym znajdują się na stronie:
www.gov.pl oraz w Instrukcji podpisania dokumentów podpisem zaufanym (docx) 281,63 KB
5) Ważne informacje
Eksperci, którzy pomyślnie przejdą procedurę kwalifikacyjną, zostaną umieszczeni w Wykazie ekspertów programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 oraz zostaną poinformowani o wpisie niezwłocznie po zatwierdzeniu Wykazu.
Eksperci wpisani do Wykazu ekspertów programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 będą mogli być zapraszani przez inne instytucje do realizacji ich zadań w poszczególnych programach perspektywy finansowej 2021-2027.
W przypadku negatywnej weryfikacji kandydat zostanie niezwłocznie poinformowany o odmowie wpisania do Wykazu. Od negatywnego wyniku weryfikacji nie przysługuje żaden środek odwoławczy.
Wykaz ekspertów programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 dostępny będzie na stronach internetowych:
6) Dodatkowe informacje
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 17/ 747 68 24 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem:
7) Dokumenty do pobrania
- Zasady naboru i prowadzenia wykazu ekspertów programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 (zip),3.51 MB
- Formularz wniosku o wpis do Wykazu ekspertów programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027 (docx), 381,66 KB
- Instrukcja składania wniosku o wpis do Wykazu za pośrednictwem platformy ePUAP (docx)4.03 MB
- Instrukcja podpisania dokumentów podpisem zaufanym (docx),281.63 KB