Już jest dostępne nowe wydanie magazynu „Zobacz Zmiany. Fundusze Europejskie dla Podkarpacia”! Tym razem skupiamy się na projektach transportowych, które zmieniają nawyki w podróżowaniu i zwiększają komfort życia mieszkańców regionu.
Dowiedz się, jak dzięki funduszom unijnym i nowoczesnemu taborowi kolej staje się wygodną, ekologiczną i popularną alternatywą dla transportu drogowego. Poznaj sukcesy Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej, inwestycje w hybrydowe pociągi i plany na przyszłość, które pozwolą lepiej łączyć region. Przeczytaj „Pociąg do mobilności”.
Funkcjonalny i z duszą – Rzeszowski Dworzec Główny, jakiego nie znacie! Przeradza się w nowoczesne centrum przesiadkowe z tunelem (zamiast kładki) łączącym rozdzielone części miasta. To przede wszystkim komfort dla podróżnych i przyjazna przestrzeń miejska, o czym przekonuje artykuł pt. „Serce komunikacyjne regionu”.
Przeczytaj, jak zmienia się kolejowa mapa regionu, co zyskały takie miasta jak Mielec, Przemyśl, Kolbuszowa czy Radymno. Dokąd jeszcze zawiezie nas Podkarpacka Kolej Aglomeracyjna. Tego dowiesz się z tekstu „Kolej na nowoczesne podróże”.
Region przechodzi rewolucję nie tylko kolejową, ale też drogową. Nowoczesne mosty i ekologiczne autobusy ułatwiają codzienne dojazdy do pracy i szkół. Przeczytaj tekst „Podkarpacka rewolucja drogowo-kolejowa”. Kiedy łatwiej dojedziesz na piękne Roztocze i w Bieszczady? O planowanych inwestycjach drogowych i ścieżkach rowerowych dowiesz się z artykułu pt. „Drogi łączą nie tylko miejsca, ale i ludzi”.
Drugi ważny temat numeru to Polski Akt o Dostępności (PAD), który nakłada na firmy obowiązek tworzenia produktów i usług dostępnych dla wszystkich – także osób ze szczególnymi potrzebami. PAD to milowy krok w stronę równości. Co to oznacza w praktyce? Kogo dotyczą nowe obowiązki? I dlaczego warto potraktować je jako szansę rozwoju, a nie tylko koszt? W poradnikowym cyklu ABC beneficjenta zamieszczamy tekst „Dostępność to konieczność, nie mrzonka”. Skorzystaj z wiedzy i możliwości, które mogą zmienić Twoje podejście do projektowania i obsługi klienta.
Chcesz wiedzieć więcej? Sięgnij po najnowszy numer magazynu „Zobacz Zmiany”.